mrs. marianne

Living Life with Lots of Love!

Saturday, June 10, 2006

a baby


This week our house has been full. At church on sunday night our pastor told us they had called from Walmart, asking if there was anyone who could help out a young couple and their baby, because they had no where to go. Christen and I felt like we should help them, so here we are, a week later, with them still inhabiting our house. It's a long complicated situation, but in short: the guy is black, which leads to the mother of the girl kicking her out, leaving her all alone in Gulf breeze. They are only 17 and 18, and their baby is 1. They were sleeping in a laundrymat, and spending their days at Walmart, so help was definitely needed. So we're giving them a roof over their heads for now, and are hoping to get them into an apartment by the end of next week. After all, we're leaving in just two weeks...
They want to get married, but since the girl is only 17 she needs her parents signature, and they refuse to give it to her since he is black. So they can't get into shelters because they're not married, and because if she were to go by herself with the baby, she wouldn't be considered an adult, so she couldn't sign for papers, so basically that doesn't work either.
But thankfully some Catholic churches have said they can help with downpayments for an apartment, so we'll hopefully hear from them on monday. So if you would please help pray for this small family, we would all appreciate it. The baby is so cute, though, and Christen is always saying, oh, can;t we have one now? Sorry. Not yet...:)
That's about it for now. It's busy and hectic, driving around everywhere, calling everyone to ask for help and just getting more numbers to call, and never getting anywhere. So prayer that we'll not be too exhausted by the end of it would be nice:)
Love you all so very much!

8 Comments:

  • At June 11, 2006 9:19 AM, Anonymous Anonymous said…

    You and Christen deserve the best the way you always help others. You really do have soft, golden hearts. Everybody should be more like you guys!

     
  • At June 11, 2006 4:22 PM, Blogger Monica said…

    Eg e heilt enig med Inki...:) Men for ein skjønn onge, eg og vil ha onge, men eg burde kanskje gifte meg først, og kanskje vær litt bedre på vei med ein utdanning...Jaja, får bare venta å se ka som skjer...Eg kan glede deg med at i quell har me gått me tskjorter te kvelden og i morgen ska det bli varmere...men eg ville tatt me meg ein genser hjem fordet...;) Glede meg så masse...Ska huske dokker i kveldsbønnen, men nå blei denne kommentaren fryktelig lang...love u

     
  • At June 12, 2006 4:31 AM, Blogger Miriam said…

    Wow... Jeg blir rørt!
    Dere har stooore hjerter og jeg beundrer dere det engasjementet dere viser overfor dem som trenger det.

    Dere og det unge paret er med i bønnene mine.

     
  • At June 12, 2006 6:56 PM, Blogger Elisa said…

    ja, Marianne og Christen!! dokk e konge bra forbilder!!! Digge d! ;) Eg og e seff med å ber, og må Gud velsigna dokk oppi alt dette! PS! Eg glede meg så heilt sinsykt t du og Christen komme hjem!!! Savne dokk dødsmøje! telle ner dagene, snakkes snart kjære! (og jah, eg slutte allti setningene med utropstegn!)

     
  • At June 13, 2006 4:28 AM, Blogger Snuppa said…

    Hei!
    Takk for at dokker har så utrolig bra innstilling te livet. Jeg beundre dokker og det engasjementet dokker har te å hjelpa andre:) Glede meg te dokker komme hjem, og te at dokker ska få treffa Trond:) veldig gla i dokker.

     
  • At June 13, 2006 9:44 AM, Blogger mrs. marianne said…

    har jeg glemt aa nevne at Christen ikke kommer i sommer??
    for det er kun jeg som kommer hjem...

     
  • At June 14, 2006 10:39 AM, Blogger Jentene på den andra siå said…

    dåkk e fantastisk goe:) dette forundre meg ikkje! dåkk e gullgoe begge to! Kan du ta meg hjem den sjokoladejentå i kofferten? det e det skjønnaste eg har sett!!! nydelig!
    wuuuuui, eg glede meg så enormtte du kjem heim marianne!!!! det bler supert! 28juni, sant? kor lenge blir du? "Christen, kom hjem te norge du og" Eg savne dåkk begge!
    so long, nå ska eg ut i t-skjorte været vårt å klyppa plenen...atsjoo!

     
  • At June 18, 2006 3:26 PM, Anonymous Anonymous said…

    hmmm....marianne den vakre og mannen hennas burde bli modeller:) sjekk ud deg sjøl åpå det bildet marianne?

     

Post a Comment

<< Home